Glutenfrit bagekursus hos Aurion

For tre år siden var jeg til bagekursus hos Aurion, hvor vi lærte om de gamle kornsorter og forskellige bagemetoder. Vi bagte med spelt, ølandshvede, svedjerug, emmer og kamut og arbejdede med økologisk gær, surdej, bageferment og honning/salthævning. Vi afprøvede en lille smule glutenfrit bagning med quinua og amaranth, fordi kursisterne efterspurgte det, men det var absolut på forsøgsbasis, fordi de ikke havde meget erfaring med glutenfri bagning i deres bageri.

Nu har de valgt at udbyde et glutenfrit bagekursus og kurset kører to gange her i foråret. Det var helt tilfældigt at jeg opdagede det og på det tidspunkt var der stadig plader på begge kursusdage. I skrivende stund er der kun plads på kurset her i marts. Jeg har tilmeldt mig kurset i april og jeg glæder mig til at komme afsted og få noget inspiration til bagning uden gluten. Og forhåbentlig kommer der mange flere opskrifter her på bloggen på både brød og kager uden gluten.

Dagens program ser således ud:

Program for dagen:
9.30 til 10.00 ankomst, Te og kaffe på kanden samt lidt glutenfri brød
10.00 til 10.30 Rundvisning ved Jørn Ussing Larsen
10.30 til 11.30 Demonstration af, hvordan man laver et lyst og et mørkt glutenfrit brød.
11.30 til 12.45 Kursisterne laver boller og forskellige småbrød.
12.45 til 13.45 Vi spiser suppe, smager på vores bagværk og snakker om bage processen.
13.45 til 15.45 Bager vi forskellige slags kager og muffins.
15.45 til 17.00 Vi drikker kaffe og te, smager på kagerne og afrunder dagen.
17.00 Mulighed for at handle fra Aurions lager med 10% rabat på kursusdagen.

Du får diverse bagværk med hjem samt en opskriftssamling

Alt dette skal jeg kun give 820 kr for. Sidst jeg var på bagekursus deroppe, havde jeg 2 bæreposer fyldt med brød med hjem. Og forplejningen undervejs var fantastisk. Mangler du viden og inspiration til glutenfri bagning og står et sted i dit liv hvor du af en eller anden årsag har brug for at lære at bage glutenfrit, så skynd dig at melde dig til.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Joanna Kronborg
    mar 13, 2012 @ 11:03:17

    Jeg har også lige tilmeldt mig:-) jeg skal deltage i kurset her om to uger. Glæder mig rigtig meget:-)

    Svar

Skriv et svar

