Chokoladegrød til morgenmad

Denne grød er fyldig, mættende og smager af chokolade, helt uden at være usund. Så prøv den i stedet for chokopops og start dagen med god samvittighed🙂

Ideen til havregrød med kakao fik jeg fra Hjemme hos Xenia. Jeg brugte de forskellige slags gryn og flager jeg havde i huset og resultatet blev virkeligt godt. Jeg har ikke lavet grød med bygflager før, men det er helt sikkert ikke sidste gang. Bananen giver en sød smag og sammen med kakaopulver, giver det en mild chokoladesmag. Lidt sjovere end almindelig havregrød, når du har lyst til lidt afveksling.

Jeg toppede med kokosolie og kokosmel og kunne næsten snyde mig selv til at tro at jeg spise sunde flødeboller til morgenmad. Det er da ikke helt skidt😉

1-2 portioner

½ dl grovvalsede havregryn

½ dl speltflager

½ dl rugflager

½ dl bygflager

1 nip salt

½ moden banan

½ spsk ren kakao

4 dl vand

Bananen skæres i skiver og blandes med resten af ingredienserne. Koges i 5-10 minutter, til grynene er møre og grøden er blød og fyldig. Server med en klat kokosolie på toppen og drys med kokosmel.

Hvis du har en rest, så bland det med et æg og steg små chokoladeklatkager af det.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Hottie Von Dottie
    Mar 05, 2012 @ 10:47:13

    Oh my god det der ser læks ud!!!
    Bortset fra kokosolien så kunne jeg godt finde på at kopiere det hele – nuuj hvor læks!😀

    Svar

Skriv et svar

