Hjemmelavet remouladedressing på mayonaise

Denne opskrift opstod da jeg pludseligt stod med et par bøtter af den billige mayonaise, som jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge til. Samtidig havde jeg et kæmpe glas syltede agurker, købt for 5 kr på restsalg, som vi ikke kunne få bugt med. Jeg miksede hurtigt denne dressing sammen, som er god i stedet for remoulade til fiskedeller og fritter, som dressing i burger og sandwich eller som dip. Den er på ingen måde sundere end den købte remoulade, men du har en anelse bedre styr på hvad der er i. Og hvis du laver din mayonaise selv, så har du nærmest et luksusprodukt🙂

1 skål dressing

100 g mayonaise

200 g syltede agurker

1-2 tsk karry

½ dl fløde

Alle ingredienserne kommes i foodprocessoren og køres sammen. Agurkerne må gerne være i små stykker, som i købt remoulade. Fløden kan sagtens udelades, men den giver en cremet og rund smag.

 

Skriv et svar

