Sharonfrugt-pure

Jeg havde købt nogle sharonfrugter på tilbud og de havde ligget en dag eller to for længe i frugtskålen, så de var blevet meget modne og bløde. Jeg bryder mig ikke om at spise dem når de er så modne, fordi de er alt for søde og fedtede. Jeg fortrækker dem mens de stadig er faste og ikke alt for søde. Men jeg bryder mig heller ikke om at smide mad ud, så jeg smed dem i blenderen og kørte dem til en kraftig pure.

Fire meget modne sharonfrugter

Den færdige pure var meget tyk og fast.

Sharonfrugt-pure

Pureen var meget sød, fordi den var lavet af de modne frugter og den var god i yoghurt. Blandet med yoghurt natural, blev det til frugtyoghurt, men uden tilsat sukker.

Frugtyoghurt uden tilsat sukker

Pureen kan holde sig en lille uge i køleskabet. Den kan bruges i yoghurt, på grød, i kage, i smoothie eller i is. Grundet den kraftige sødme, kan det erstatte sukker i mange søde sager.

Sharonfrugten bliver også solgt under navnet kakifrugt eller dadelblomme.

1 kommentar (+add yours?)

  1. Trackback: Sukkerfri vaniljeis « Fenjas mad

Skriv et svar

