Hummus med æble

Inspireret af en opskrift fra kogebogen Ny nordisk hverdagsmad med flækærter og æble, lavede jeg denne hummus med æbler i stedet for tahin. Det giver en frisk smag og det er bestemt ikke sidste gang jeg tilsætter æbler til min hummus.

1 stor portion

200 g kogte kikærter

1 æble

1 spsk æblecidereddike

1 dl olie

1-2 fed hvidløg

½ tsk urtesalt

Alle ingredienserne køres sammen i en foodprocessor, til hummusen er ensartet og jævn. Reguler konsistensen med olie eller en smule vand. Smages til med salt.

Kikærter og æbler i foodprocessor

Serveres med brød eller som dip til grøntsager eller æbler. Prøv også som fyld i sandwich.

Hummus med æble

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Henriette
    Dec 30, 2011 @ 16:01:00

    Det lyder godt nok som en spændende ret!! Den må jeg da prøve en af dagene:-) Lækkert med lidt anderledes mad!

    Svar

  2. Mai
    Dec 31, 2011 @ 00:54:17

    Savle savle. Ser da herligt ud 🙂 Mon ikke jeg skulle prøve det en dag? 😉

    Svar

Skriv et svar

