Restemad efter en god julefrokost

I går holdt min kæreste julefrokost for sit arbejde her i vores hus. Jeg fik lov at deltage, da jeg alligevel var hjemme og fik på den måde også lidt julefrokost i år. Det er ellers lidt småt med julefrokoster, når jeg har været uden for arbejdsmarkedet de sidste tre år. Det er begrænset hvor mange fester der bliver arrangeret for hjemmegående husmødre på barsel. Så det var en kærkommen lejlighed for mig til at feste en smule, få god mad, lege pakkeleg og have godt selskab. Vores yngste datter sov sødt hele aftenen og vågnede først for at få lidt at spise, da gæsterne var gået hjem og den store datter var på weekend hos sin farfar og farmor.

Jeg hjalp med at lave maden, som var kraftigt inspireret af den menu vi fik til Thanksgiving. Helstegt kalkun, sweet potato marshmallow casserole, græskarmos, kartoffelmos med ost, bagte tomater, surdejshævet ølandshvedebrød og råkostsalat af gulerødder, rødkål og linsespirer med appelsindressing. Til dessert var der banana cream pie og glutenfri mazarintærte.

Gæsterne spiste langt mindre end beregnet, så vi har en hel masse rester tilbage. Blandt andet en halv kalkun og en stor portion kartoffelmos.

Rester fra julefrokosten

I den kommende uge skal jeg lave mad af resterne. Følg med her på bloggen🙂

6 kommentarer (+add yours?)

  1. Trackback: Kartoffelspread med æg og råkostsalat « Fenjas mad
  2. Trackback: Bagt mos, fyldte tomater med kalkun og rødkålscoleslaw « Fenjas mad
  3. Trackback: Tarteletfyld med kalkun og grøntsager « Fenjas mad
  4. Stop Spild Af Mad
    Dec 16, 2011 @ 17:46:57

    Nam nam siger jeg🙂🙂

    Svar

  5. Trackback: Rød karrysuppe med kalkun « Fenjas mad

Skriv et svar

