Grøn kartoffelmos med æbler og bacon

Til vores Cook Out lavede jeg denne variant af kartoffelmos som tilbehør til fiskefadet.

Rå kartofler til kartoffelmos

Jeg rensede kartoflerne, men lod skrællen blive på, både for smag og struktur og kogte dem. Da kartoflerne var kogt, blev de most med smør og smagt til med urtesalt og muskat. Da kartoflerne var meget melede, slugte de ret meget smør, før de holdt op med at smage melede. Jeg blandede finthakket grønkål og små æblestykker i samt porrer der var steget sammen med små stykker bacon.

Grøn kartoffelmos med æbler og bacon

Mosen var farverig og æblerne var en positiv overraskelse. Jeg havde ikke tænkt på at blande æbler i min kartoffelmos før, men det er helt sikkert ikke sidste gang jeg gør det, da det smagte rigtigt godt.

For en mælkefri udgave, brug olie i stedet for smør. For en vegetarisk udgave, udelad bacon. Jeg spiste den selv uden bacon, da jeg ikke spiser svinekød og jeg savnede ikke noget, da æblerne tilføjede rigtigt meget smag.

 

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Trackback: Sejfad med æbler, bacon og grønkål « Fenjas mad
  2. Trackback: Cook Out I – En madbloggerudfordring « Fenjas mad

Skriv et svar

