Sejfad med æbler, bacon og grønkål

Sejfad med æbler og bacon

Hovedretten til vores Cook Out stod jeg for og jeg valgte at lave et fad med fisk, der kom en tur i ovnen.

Jeg skar porrer i tynde, halve ringe, finthakkede grønkål og skar et æble i tynde skiver.

Snittet grønt og æbler til fiskefad

Jeg blandede porrer og grønkål og lagde i bunden af et ovnfast fad. Ovenpå lagde jeg fisken og dryssede med urtesalt. Jeg opløste en halv bouillonterning i en kop varmt vand og hældte i fadet. Jeg dækkede fisken med æbleskiver og øverst lagde jeg tynde skiver bacon.

Færdigt fiskefad klar til at komme i ovnen

Fadet kom i ovnen ved 200 grader og fik ca. 30 minutter. Jeg serverede grøn kartoffelmos med æbler og bacon til.

Æblerne blev sprøde og lækre af at ligge øverst på fadet og det gav en god sødme til retten. Jeg vil helt bestemt prøve at lægge æbleskiver oven på ovnretter en anden gang.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Trackback: Grøn kartoffelmos med æbler og bacon « Fenjas mad
  2. Trackback: Cook Out I – En madbloggerudfordring « Fenjas mad

Skriv et svar

