Økologisk Landsforenings bagekonkurrence

Økologisk Landsforening har lavet en konkurrence hvor man skal bage og smage på en række brød og sende dem en beskrivelse af hvilket brød man synes er bedst og hvorfor. Konkurrencen løber til 21. november kl. 12.

Jeg har tidligere set på opskrifterne, men kom frem til at de lød for indviklede til at jeg turde kaste mig over dem, hvilket jeg synes er et problem, når jeg er hjemmevant i et køkken. Hvor mange helt almindelige mennesker tør så kaste sig over opskrifterne?

Men efter jeg er kommet i gang med at bage mig gennem Den økologiske bagebog og ikke mindst er blevet opfordret til at deltage i denne konkurrence, har jeg kastet mig over nogle af opskrifterne. Jeg vil rigtigt gerne vinde et bagekursus Skærtoft Mølle, ikke mindst efter jeg har fået en masse erfaring med brødbagning via Den økologiske bagebog. Da jeg sidste år var på bagekursus hos Aurion, havde jeg ikke særligt meget erfaring med at bage andet end mine vanlige grovboller, så jeg havde ikke den basisviden om mel og bagning der gjorde at jeg fik det store udbytte af kurset. Faktisk har jeg ikke benyttet en eneste af opskrifterne fra det kursus siden.

Jeg når ikke at bage alle syv brød i konkurrencen, inden fristen på mandag, da jeg er kommet så sent i gang. Men jeg poster mine oplevelser med brødene efterhånden som jeg får dem bagt og forhåbentlig får jeg bagt resten af brødene efter konkurrencens udløb.

STEM PÅ ÅRETS ØKO-BRØD 2011

10. oktober 2011

Vær med i konkurrencen om et bagekursus på Skærtoft Mølle. Find opskrifterne fra Økologisk her på hjemmesiden og deltag i konkurrencen om et bagekursus på Skærtoft Mølle.

bagekonkurrence okt-nov 2011

7 kommentarer (+add yours?)

  1. Trackback: Lones begynderbrød – Økologisk Landsforenings bagekonkurrence « Fenjas mad
  2. Trackback: Meyers ølandshvedebrød – Økologisk Landsforenings bagekonkurrence « Fenjas mad
  3. Trackback: Pouls præstebrød – Økologisk Landsforenings bagekonkurrence « Fenjas mad
  4. Trackback: Ingrid og Kelds kernerugbrød – Økologisk Landsforenings bagekonkurrence « Fenjas mad
  5. Trackback: Jørns hvedebrød – Økologisk Landsforenings bagekonkurrence « Fenjas mad
  6. Trackback: Hardys rugbrød – Økologisk Landsforenings bagekonkurrence « Fenjas mad
  7. Trackback: Bi’s rugbrød med svedjerug – Økologisk Landsforenings bagekonkurrence « Fenjas mad

Skriv et svar

