Butterdejspakker med torsk og rosenkål

Jeg havde en rest torsk i flødesauce og nogle kogte rosenkål i køleskabet og ville prøve noget andet end min vanlige reste-biks, hvor det hele kommer på panden og bliver stegt til ukendelighed. Da jeg gik rundt i Kvickly, slog det mig at butterdej måtte være vejen frem. Så jeg købte en pakke frossen butterdej og lukkede øjnene for det høje fedtindhold og den lave næringsværdi. Jeg kan ikke huske om jeg overhovedet har købt butterdej siden jeg blev student for en evighed siden, så det går jo nok endda.

Jeg blandede strimlet rosenkål med torskeretten.

Jeg rullede en plade optøet butterdej ud, delte den i fire stykker, lagde fyldet på og lukkede stykkerne som små pakker.

Pakkerne kom i ovnen ved 200 grader i ca. 20 minutter, til de var fint lysebrune over det hele.

Da de var kølet lidt af, spiste jeg dem med fingrene som en lille snack. Og fortrød at jeg ikke havde taget to plader butterdej op af fryseren, da de smagte fantastisk.

Pakkerne mindede mig om at selv en meget lille rest, kan blive til en ny og lækker ret. Så Stop spild af mad og gem resterne i køleskabet til en anden god dag🙂

Skriv et svar

