Cremet karrysuppe med majs

Dagens menu stod på suppe og efter at have gumlet på hvilken slags suppe jeg skulle lave, kom jeg frem til denne lækre suppe. Fonden havde jeg i bedste Stop spild af mad-stil kogt på skrog af gårsdagens duer og kogevandet fra mosen samt nogle jordfri skræller fra diverse grøntsager, jeg havde liggende i fryseren.

Til 4 personer

250 g squash

150 g porre

500 g selleri

125 g broccolistok eller buketter

1½ liter vand/fond/bouillon

1-1½ spsk karry

2 tsk gurkemeje

1 spsk olie

1 stor eller 2 små dåser kokosmælk

1 stor eller 2 små dåser majs

Alle grøntsager snittes fint. Karry svitses i olien og grøntsagerne tilsættes sammen med væsken. Suppen koges op og kokosmælk og gurkemeje tilsættes. Suppen simrer en lille time eller til grøntsagerne er møre. Suppen pureres med stavblenderen og majskerner tilsættes. Smages til med urtesalt, peber og karry.

Cremet karrysuppe med majs

Serveres med brød eller cruotoner. Jeg lavede rugbrødscruotoner af noget tørt rugbrød.

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Selina Juul - Stop Spild Af Mad
    Nov 02, 2011 @ 22:29:57

    Uhmmmm en suppe som den skal være! Nam nam! Hvor ER du god, Fenja!

    KH
    Sel

    Svar

    • fenjasmad
      Nov 03, 2011 @ 11:13:09

      Tak for komplimenten. Og selvfølgelig henviser jeg alt det jeg overhovedet kan. Jo flere vi får gjort opmærksomme på hvor nemt det er at udnytte resterne i stedet for at smide dem ud, jo bedre 🙂

      Svar

  2. Selina Juul - Stop Spild Af Mad
    Nov 02, 2011 @ 22:30:17

    Og tak for henvisningen!

    Svar

Skriv et svar

