Vegansk peach melba-is

I anledning af at det lige har været International Vegetardag, har jeg lavet en vegansk peach melba is. Jeg havde en pakke silketofu i skuffen som var købt til at lave is af, men jeg kunne ikke finde nogen opskrifter. Så jeg endte med at prøve mig frem. Og resultatet blev overraskende godt. Isen blev cremet og fyldig og med masser af smag. Og den er uden mælkeprodukter, til dem der af forskellige årsager undgår det.

Ca. 1 liter

350 g silketofu

5 halve ferskner fra dåse, ca. 350 g

2 dl hindbær, ca. 100 g, frosne eller friske

2 spsk flormelis

Det hele blendes sammen i blender eller foodprcessor til massen er ensartet.

Massen smides i ismaskine og køres til den er frossen og serveres.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Hottie Von Dottie
    Oct 30, 2011 @ 22:17:01

    Nøj, hvor ser den lækker ud!
    Gid jeg havde en ismaskine…😛

    Svar

    • fenjasmad
      Oct 30, 2011 @ 22:42:29

      Det er snart jul😉 Og de billige ismaskiner kan købes for 199 kr og opefter. Det er først hvis du vil have en med kompressor, du skal have den store pung frem🙂

      Svar

  2. Trackback: Sukkerfri vaniljeis « Fenjas mad
  3. Trackback: Vegansk chokolade-kirsebæris « Fenjas mad

Skriv et svar

