Seitanwok med kål

Jeg kom hjem fra helsekosten med seitan, noget som jeg ofte har set på, men aldrig har turdet købe. Men nu skulle det prøves. Efter at have læst lidt om det på diverse blogs og andre sider på nettet, besluttede jeg mig for at afprøve det i en wokret. En anden dag vil jeg prøve en burger med seitanbøf og andre af de opskrifter jeg har fundet rundt omkring på nettet. Da retten ikke indeholder animalsk fedt, der bliver stift, når det bliver kølet ned, er det en god frokost, direkte fra køleskabet.

Til 1 person

1 porre, i ringe

1/4 kål, eks. spidskål, savoykål eller hvidkål, i fine strimler

100 g bønnespirer

150 g champignon, i kvarte

20 sorte oliven uden sten, i skiver

½ peberfrugt

2 spsk langtidsbagte tomater

Fintrevet skal af ½ økocitron

3 fed hvidløg

1 god knold frisk ingefær

150 g seitan

Hvidløg og ingefær snittes fint og steges i olie sammen med citronskal og seitan. Tilsæt de øvrige grøntsager, en slags ad gangen, så de når at blive varmet igennem. Lad retten simre til  grøntsagerne er møre og smag til med fish sauce eller soya.

Seitanwok med kål

Skriv et svar

