Rodfrugtfritter

De fleste har prøvet at fylde et fad med rodfrugter og smide dem i ovnen med lidt olie og krydderier. Men prøv denne variant som snildt kan konkurrere med pommes frites og er meget sundere.

Tøm grøntsagsskuffen for rodfrugter, eks.:

Kartofler

Selleri

Kålrabi

Persillerødder

Pastinakker

Rens grøntsagerne og skær dem ud i stave, ca. ½ x ½ cm tykke. Vend dem i rigeligt olivenolie og drys salt og evt. krydderier over dem. Jeg plejer at bruge en god urtesalt.

Læg fritterne i et lag på bagepapir på en bagplade og bag/steg dem ved 200 grader i ca. 45 minutter. Smag hvornår de er møre. Hvis du bruger kartofler, er det vigtigt at de bliver helt møre og gerne lidt sprøde og gyldne. De andre grøntsager kan godt serveres inden de er helt møre.

Server dem som tilbehør hvor du normalt ville servere kartofler.

1 kommentar (+add yours?)

  1. Trackback: Uge 13 – Rodfrugtfritter og rodfrugtlagsagne « Fenjas mad

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: